Garanti
Alina säljer datorer och tillbehör från ett flertal stora tillverkare. Dessa har nästan alltid egna service- och supportorganisationer som tar hand om felaktiga produkter, installationssupport m.m. Ifall produkten inte fungerar vid leverans har tillverkarna olika regler för hur dessa sköts. Hur länge detta gäller markeras med DOA och antal dagar nedan (DOA = dead on arrival), anmäl DOA till oss på 018-129082 om inget annat anges.
Alla produkter vi säljer omfattas av minst ett års garanti om inget annat anges, undantaget är förbrukningsartiklar där endast uppackningsgaranti ges.
Kontakta tillverkarna i första hand se nedanstående lista; annars är ni välkomna att ta kontakt med vår Tekniska Support på 018-129082, ha alltid ert order- eller fakturanummer tillgängligt.
www.acercomputer.se
Bärbara datorer
Garanti och support sköts direkt av ASUS på telefon 08-58769407.
7 dagars DOA på bärbara datorer.
Technical Support Helpdesk: 08-519 92048 ( 09:00 - 17:00 )
RMA Helpdesk: 08-519 92054 ( 09:00 - 17:00 )
Telefon 08-744 86 20.
http://www.gigabyte.eu/Support/ServiceCenter.aspx
OBS! DOA gäller EJ produkter med på-platsenservice eller HP Ipaq. Kontakta HP direkt på nedanstående nummer!
Garanti (efter 30 dagar) och support sköts direkt av HP. Konsumentprodukter: 0771-20 47 65
Företagsprodukter: 0771-30 30 00
14 dagars DOA
Telefon: 08-594 411 05
Garanti och returhantering sker via Anovo www.anovo.se
Microsoft Corporations Call Center 020-79 11 33
ÖPPETTIDER:
Måndag - Fredag: 09:00-22:00
Lördag: 09:00-20:00
Söndag: 09:00-17:00
14 dagars DOA på bärbara datorer.
Måndag-fredag 08.00-21.00
Lördag-söndag 10.00-18.00
Support sköts direkt av OKI på telefon 0900-101 20 20. (OBS! 15.70kr/min)
Servicepartner i Sverige
InfoCare Service AB (på platsen service): Bokas via Samsung support på: 0771-SAMSUNG
InfoCare Workshop AB (inskicksservice): 0470-70 54 54
För mer information gällande andra produkter konsultera Samsungs garantiinformation via länken nedan.
Samsung Garantiinformation
DOA och Garanti
Vänd dig direkt till service på www.vaio-link.com
eller telefon 08-58 76 92 20, gäller även tillbehör.
Felanmälan görs till tel 08-59 00 26 00 eller på: Anovos hemsida.
Alla produkter vi säljer omfattas av minst ett års garanti om inget annat anges, undantaget är förbrukningsartiklar där endast uppackningsgaranti ges.
Kontakta tillverkarna i första hand se nedanstående lista; annars är ni välkomna att ta kontakt med vår Tekniska Support på 018-129082, ha alltid ert order- eller fakturanummer tillgängligt.
Acer
Samtliga service-, support- och garantiärenden handhas av Acer direkt på telefon 020 - 25 25 00.www.acercomputer.se
Asus
www.asus.seBärbara datorer
Garanti och support sköts direkt av ASUS på telefon 08-58769407.
7 dagars DOA på bärbara datorer.
Ati
Drivrutiner för grafikkretsar och chipset finns på www.ati.comBelkin
Telefonsupport: 0771-400 453BenQ
Garanti sköts av BenQTechnical Support Helpdesk: 08-519 92048 ( 09:00 - 17:00 )
RMA Helpdesk: 08-519 92054 ( 09:00 - 17:00 )
Brother
Telefonsupport: 031-73412 95Canon
Samtliga service-, support- och garantiärenden handhas av CanonTelefon 08-744 86 20.
Creative
Besök Creatives hemsida för drivrutiner, support och returer
www.europe.creative.com
D-Link
Samtliga service-, support- och garantiärenden handhas av D-Link direkt på telefon 0770-33 00 35, Vardagar 8-17Epson
Samtliga service-, support- och garantiärenden handhas av Epson direkt på telefon: 0771-400 134.F-Secure
www.f-secure.se
Svensk Teknisk Support 08-507 440 11Freecom
Support, DOA och garantiretur sker via www.freecom.comFujitsu Siemens
Servicefrågor, Felanamälan och DOA 08-58 88 83 00Gigabyte
Garantitid: 2 århttp://www.gigabyte.eu/Support/ServiceCenter.aspx
Hitachi
Support: http://www.hitachi.com/GlobalSupportHP
DOA: 30 dagarOBS! DOA gäller EJ produkter med på-platsenservice eller HP Ipaq. Kontakta HP direkt på nedanstående nummer!
Garanti (efter 30 dagar) och support sköts direkt av HP. Konsumentprodukter: 0771-20 47 65
Företagsprodukter: 0771-30 30 00
HTC
Telefonsupport: 08-50556438Hyundai
Anovo hanterar garantireparationer, registrera på www.anovo.seIntel
Telefonsupport: +44 8 706 072 439
Supportsida på internet: http://support.intel.comKonica Minolta
Samtliga service-, support- och garantiärenden handhas av Konica Minolta direkt på telefon 08-587 694 33 (Euro 0.09/min).LaCie
Alla garanti och supportärenden hanhas av LaCie direkt via deras webb https://www.lacie.com/se/mystuff/login.htm?rtn=newticketLenovo
Telefonsupport och felanmälan vid service: 020-79 99 6514 dagars DOA
LG Electronics
Support/KundtjänstTelefon: 08-594 411 05
Garanti och returhantering sker via Anovo www.anovo.se
Linksys
Support och returhantering sker direkt mot Linksys på telefon 085 1992 251 (endast Engelska) eller E-Mail support.se@linksys.comLogitech
Support fås av Logitech Nordic AB på telefon 08-501 632 83 eller deras webbplats www.logitech.seMaxtor/Seagate
Support och garantiservice nås via www.seagate.comMicrosoft
XBox 360Microsoft Corporations Call Center 020-79 11 33
ÖPPETTIDER:
Måndag - Fredag: 09:00-22:00
Lördag: 09:00-20:00
Söndag: 09:00-17:00
MSI
www.msi.eu/se14 dagars DOA på bärbara datorer.
Navigon
Telefonsupport: 08-52054918Netgear
Samtliga service-, support- och garantiärenden handhas av Netgear direkt på telefon 0770-930033.Måndag-fredag 08.00-21.00
Lördag-söndag 10.00-18.00
OKI
Garantiärenden sköts direkt av OKI:s serviceställen, felanmälan kan också göras på 08-634 37 88.Support sköts direkt av OKI på telefon 0900-101 20 20. (OBS! 15.70kr/min)
Panasonic
För reparations- och garantiärenden, var god kontakta
Panasonic Nordic AB
Tel: 08 - 680 26 00
www.panasonic.seSamsung
Support telefon: 0771-SAMSUNG (0771-7267864)Servicepartner i Sverige
InfoCare Service AB (på platsen service): Bokas via Samsung support på: 0771-SAMSUNG
InfoCare Workshop AB (inskicksservice): 0470-70 54 54
För mer information gällande andra produkter konsultera Samsungs garantiinformation via länken nedan.
Samsung Garantiinformation
Sony
Support: 08-58 76 92 20DOA och Garanti
Vänd dig direkt till service på www.vaio-link.com
eller telefon 08-58 76 92 20, gäller även tillbehör.
Symantec/Norton
vi webben www.symantec.se
Kundtjänst Vardagar 8:00 - 20:00 (icke-tekniska frågor, allmän produktinformation, inköpsalternativ, fakturor, returer och ersättningar) 08-703 96 15
Tatung LCD-TV
LCD-TV säljs med 3 års pick up and return serviceFelanmälan görs till tel 08-59 00 26 00 eller på: Anovos hemsida.
ViewSonic
All service och support sker via ViewSonic på telefon 08-579 290 45. Eller www.viewsonic.seWestern Digital
Garanti och support www.wdc.com
Europeisk support telefon +31-20-4467651